Hoe val ik op als bedrijf zijnde?

Tegenwoordig halen bedrijven alles uit de kast om op te vallen. Als klanten niet weten dat je bestaat, kom je niet ver met een geniaal product of dienst. Reclame maken kan op veel verschillende manieren. In dit artikel geven we je een aantal tips. Hoe val je op met jouw bedrijf? 

Opvallen in de omgeving 

Offline opvallen is tegenwoordig nog steeds belangrijk, ook al denkt men van niet. Wanneer je bedrijf bijvoorbeeld niet opvalt met een herkenbaar logo sta je al 1 punt achter. Met een goed logo, zullen mensen je bedrijf eerder herinneren. Luxe merken zoals Gucci of Louis Vuitton spelen hier groot op in. De kracht van herhaling speelt hier een grote rol. Hoe vaker men jouw logo ziet, hoe beter ze je zullen herinneren. 

Ook opvallen op de weg

Heb je een eigen wagenpark? Rijden werknemers in een leaseauto? Of transporteer je spullen met vrachtwagens of bestelbussen? Het is raadzaam te vrachtwagen of bedrijfsbus te spuiten in de kleuren van je bedrijf. Zo val je ook op de Nederlandse snelweg goed op. 

Vrachtwagen spuiten? Dat doe je bij spuitbedrijf Gouweleeuw.

Online vindbaar 

Je kan er tegenwoordig niet meer om heen, je moet als je bedrijf zijnde een website hebben. Er zijn meerdere redenen waarom een website zo belangrijk is. Je kunt op je website klanten informeren over belangrijke zaken. Daarnaast ben je altijd bereikbaar voor de klant en lever je je visitekaartje af. Zorg er echter wel voor dat je website niet alleen als visitekaartje fungeert. Probeer de bezoeker ook een conversie (doel) te laten behalen. Wil je bijjvoorbeeld dat de bezoeker een offerteaanvraag doet? Richt je website hier dan ook voor in! 

Voor een betere online vindbaarheid is het aan te raden om gebruik te maken van gratis (organisch) en betaald adverteren in Google. 

Social media

Naast een website is het ook erg belangrijk om actief te zijn op social media. Maak een Linkedin profiel aan en voeg jezelf toe aan groepen die een relatie hebben met jouw product/dienst. Zorg er daarnaast voor dat je een goede Instagram, Facebook en eventueel een TikTok of Twitter account. Het goed bijhouden van deze pagina’s is net zo belangrijk als het opstarten hiervan. Het kan slim zijn om iemand aan te nemen binnen je bedrijf die hier dagelijks mee bezig is. Dagelijks loggen miljoenen Nederlanders in op social media. Maak hier gebruik van! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *